Kácení máje v Pszczyne (4.-5.6.2016)

V sobotu ve tři hodiny odpoledne jsme společně se Starou Gardou nasedli do autobusu a vyjeli do polského města Pszczyna. Po příjezdu jsme se přivítali s našimi přáteli a ubytovali v místním hotelu U Michalika. Následně jsme se přesunuli do skanzenu, kde pro nás byla připravená večeře. Kolem sedmé hodiny jsme měli pro nové členy Beskydu připravené pasování, kde museli nováčci například vypít kefír, sníst wasabi nebo sehnat na sebe co nejvíce oblečení. Poté se pasovaní stali oficiálními členy Beskydu. Pasováním jsme pobavili nejen Beskyďáky, ale i polské diváky. Následovala zábava v altánku, kterou nám zpříjemňovala naše cimbálová muzika.

V neděli ráno jsme měli v hotelu snídani, po které jsme si sbalili věci, oblékli se do kroje a vyrazili na slavnostní mši do kostela. Při cestě tam bylo krásné počasí, sluníčko nás pálilo do zad. Když jsme ale vyšli z kostela, byla tma, jako kdyby nastal večer a mraky se začaly sbíhat k sobě do velkých tmavých chuchvalců. Z ničeho nic se spustil prudký a silný déšť a začaly padat kroupy. Rychle jsme se odběhli schovat do venkovní zahrádky jedné restaurace na náměstí. Když asi po hodině déšť ustál, přeběhli jsme zpátky do hotelu na oběd. Poté jsme se přesunuli do skanzenu, kde jsme si poslechli ostatní vystupující zpěvácké soubory a nakonec sami vystoupili. Na závěr jsme pak skáceli máj. Před cestou zpět jsme přenesli věci do autobusu a kolem půl sedmé jsme se rozloučili a vyrazili domů.